Słowo może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To wszelkie metody, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie towaru i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się go otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny ma też słabsze strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl
Napisz komentarz